Türkiye'nin en çok tercih edilen seyahat bilgi
kaynaklarından gezimanya.com sitesinin sahiplerinden Murat Özbilgi, Türkiye’de
gezen insanların Türkiye’yi yeniden keşfetmeye başladıklarını söyledi.
Gümüşhane Valiliği ve Doğu Karadeniz Kalkınma
Ajansı (DOKA) işbirliğinde Gümüşhane'ye gelen gezimanya.com sahipleri Murat
Özbilgi ve Tuğçe Yılmaz çifti, İl Kültür ve Turizm Müdürü Hüseyin Ateş
rehberliğinde şehri karış karış geziyor.
Zigana dağı, Limni Gölü Tabiat Parkı, Karaca
Mağarası, Süleymaniye Mahallesi, Satala Antik Kenti, Tomara Şelalesi Tabiat
Parkı, Santa Harabelerini gezip pestil ve köme yapımını kayıt altına alan
gezginler, son günde Torul Kalesi Cam Seyir Terası ve Krom Vadisini gezecek.
Gittikleri yerde bol bol fotoğraf ve video çeken,
vatandaşlarla ve tesis işletmecileriyle sohbet eden gezgin çift, önümüzdeki
günlerden itibaren Gümüşhane'de öne çıkan destinasyonların fotoğraf ve
videolarını sosyal medya hesaplarından takipçileri ile paylaşacak.
“Sitede bin 950 değişik destinasyonla
ilgili çok detaylı bilgi yer alıyor”
Kaldıkları Ramada Gümüşhane Otelinde İHA
muhabirine özel açıklamalarda bulunan gezimanya.com sitesi sahiplerinden
bilişimci Murat Özbilgi, Gezimanya’nın şuanda Türkiye’nin en çok tercih edilen
seyahat bilgi kaynaklarından birisi olduğunu, blog olarak başladıklarını fakat
şuanda gelinen noktada bin 950 değişik destinasyonla ilgili çok detaylı
bilginin yer aldığı bir seyahat bilgi kaynağına dönüştüklerini söyledi.
“Türkiye’de gezen insanlar Türkiye’yi
yeniden keşfetmeye başladılar”
Türkiye’de kendi çocukluk döneminde Kapadokya,
Pamukkale, sahil beldeleri ve Nemrut dağı olduğunu ve bütün Türkiye’nin bundan
ibaret olduğunu, bugün ise Türkiye’nin böyle olmadığını örnekleriyle aktaran
Özbilgi, şunları söyledi: “Artık bugün Kars en popüler yer oldu. Isparta’yı
insanlar eskiden gül suyu ve lokum alırdı şimdi Isparta lavanta ve gül
destinasyonu oldu. Mardin patladı büyük bir destinasyon oldu. İnsanlar artık
daha yeni nerelere gidebilirim? Türkiye’de gezen insanlar Türkiye’yi yeniden
keşfetmeye başladılar.”
“Gümüşhane’de potansiyel var”
Bu bağlamda her destinasyonun kendi potansiyeline
doğru gideceğini kaydeden Özbilgi, “Kimisi gidecek, kimisi gidemeyecek.
Gümüşhane henüz oraya varmış durumda değil. Henüz o tomurcuk yeni açıyor.
Yapılan çalışmaların, otellerin, yolların çok ciddisi etkisi olacak. Şehir
üniversite nüfusuyla gençleşiyor. Onun topluma bilinirlik anlamında çok önemli
ve pozitif bir etkisi var. Gümüşhane’nin o potansiyele doğru gideceğini
düşünüyorum. Doğal güzellikleri şehir turizmi potansiyelinin önüne geçecektir.
Şehir turizmi potansiyeli açısından rakip çok fazla ama doğal tarafta trekking,
bisiklet, agro turizm, ekoturizm konaklamalarıyla birlikte yavaş yavaş olacak.
Bir gün içerisinde burası İsviçre Alpleri olmaz. Adım adım olacak. Burada bir
potansiyel var. Herşeyi biranda yapmak istersek başarı olmuyor. Pek çok
destinasyon Türkiye’de yanlışlıkla ve hızla büyüdü, kontrol edemediler. Doğa
kirlendi, çarpık yapılaşıldı. Gümüşhane’de bu devlet eliyle büyütülen bir konu
olduğu için planlama açısından bir avantaj bu. Doğru adımlar atılırsa güzel
yapılandırılabilir burada bazı şeyler” ifadelerini kullandı.
“İnsanlara daha fazla yer tanıtalım diye
yola çıktık”
Bugüne kadar 110 civarında ülke gezen reklamcı
Tuğçe Yılmaz ise hem eşiyle birlikte kendisi hem de yazarlar aracılığıyla bir
seyahat içeriği sağladıklarını belirterek, “İlk kurulmasında amaçladığımız şey
insanları daha fazla gezmeye, seyahat etmeye teşvik etmekti. İnsanlar daha
yakın bölgelerle ilgili internette aradığında bilgi bulabiliyordu ama daha uzak
destinasyonlar, daha az bilindik destinasyonlarla ilgili bilgi bulamıyordu. Biz
bu içerik boşluğunu dolduralım, insanlara daha fazla yer tanıtalım diye yola
çıktık” dedi.
“Kaç kilometre yol yaptık biz bile
bilmiyoruz”
Bugüne kadar kaç kilometre yol kat ettiklerini
kendilerinin bile bilmediğini kaydeden Yılmaz, “Sürekli seyahat halindeyiz.
Murat’ın 60-70 benim de 110 civarında gezdiğim ülke oldu. Gittiğimiz yerlere
sürekli gidiyoruz. Bir ülkeye gittiğimizde onun A’dan Z’ye her yerine gitmeye
çalışıyoruz. En son haberlere de yansıdığı şekilde Sri Lanka’ya 6 kez gittim.
Gezerken enteresan şeyler gelebiliyor başımıza” şeklinde konuştu.
“Gümüşhane önceliği doğa turizmiyle
kültür turizmine vermeli”
Gümüşhane’de özellikle Tomara Şelalesi, Karaca
Mağarası ve Limni Gölünü çok beğendiklerini kaydeden Yılmaz, “Bunlar hem çevre
düzenlemesi hem de ulaşım kolaylığıyla kitlesel turizme de açık durumda. Santa
Haraberlerini gördük. Yolların yapılması ve konaklamayla orayı biraz daha
cazibe merkezi haline getirecektir. Gümüşhane önceliği doğa turizmiyle kültür
turizmine vermeli. Çünkü herkes biranda herşeyi yapmak istiyor ama
önceliklendirme olması lazım. Doğa ve kültür ön planda. Doğu Karadeniz Kalkınma
Ajansının (DOKA) çok vizyonel bir yapısı var. Dolayısıyla bölgelerin
kalkınmasında nereye yatırım yapılacağının bilinmesi büyük bir avantaj. Şuanda
buraya bile DOKA aracılığıyla geldik” ifadelerini kullandı.